Wat zijn sales pages en waarom zijn ze onmisbaar in je online bedrijf?

Wanneer je een online bedrijf hebt, zijn sales pages onmisbaar. In dit artikel leg ik uit wat een sales page is, waarom elke blogger en ondernemer een sales page nodig heeft en hoe je een goede, overtuigende sales page maakt.

Wanneer je een online bedrijf hebt, zijn sales pages onmisbaar. In dit artikel leg ik uit wat een sales page is, waarom elke blogger en ondernemer een sales page nodig heeft en hoe je een goede, overtuigende sales page maakt.
Wanneer je een online bedrijf hebt, zijn sales pages onmisbaar. In dit artikel leg ik uit wat een sales page is, waarom elke blogger en ondernemer een sales page nodig heeft en hoe je een goede, overtuigende sales page maakt.

Een goede sales page zorgt ervoor dat mensen binnen twee minuten van “ik ben wel nieuwsgierig naar dit product” naar “ik moet dit NU hebben” gaan en zijn daarom onmisbaar als je digitale producten of services aanbiedt. In dit artikel vertel ik je wat een sales page precies is, waarom je ze absoluut nodig hebt en hoe je je sales pages zo goed en overtuigend mogelijk maakt.

Lees ook: Zo maak en verkoop je je eerste digitale product

WAT IS EEN SALES PAGE?
Een sales page is een pagina met één simpel doel – het verkopen van een product of service. Een sales page is over het algemeen een landingspagina, wat betekent dat er geen afleidingen zijn. Je ziet dus geen sidebar, footer of logo, waardoor de aandacht echt uitgaat naar de informatie die op de pagina staat.

WAAROM HEB JE EEN SALES PAGE NODIG?
Een goede sales page maakt je publiek precies duidelijk waarom ze jouw product of service absoluut nodig hebben en welke waanzinnige resultaten het hen kan gaan opleveren. Het overtuigt mensen dat dit product of deze service dé oplossing voor hun probleem is.

Waarschijnlijk heb je voor elk product in je shop een beschrijving geschreven en misschien denk je dat je daarom geen sales page nodig hebt. Maar zo’n kort stukje tekst is natuurlijk nooit zo overtuigend, duidelijk en motiverend als een goede sales pagina. Daarnaast kun je op je sales page veel meer informatie kwijt, zodat je onder meer kunt vertellen hoe het product eruit ziet – bijvoorbeeld welke modules of hoofdstukken er zijn – sneakpeeks kunt laten zien, vragen over het product kunt beantwoorden en testimonials van anderen kunt delen.

Lees ook: De strategie die ik gebruik om mijn ebook (passief!) te verkopen

HOE ZIET EEN GOEDE SALES PAGE ERUIT?
Een succesvolle sales pagina is altijd opgebouwd volgens de AIDA-formule – Attention, Interest, Desire, Action. Het moet eerst de aandacht trekken, dan een sterk (persoonlijk) verhaal vertellen zodat mensen geïnteresseerd raken in het product, dan moet duidelijk worden welke resultaten het kan gaan opleveren zodat mensen het willen hebben en uiteindelijk moet de mogelijkheid gegeven worden om het te kopen.

Concreet kan dat er zo uitzien:
1. Een duidelijke, overtuigende titel
2. Vertellen tegen welk probleem jij aanliep (dit moet hetzelfde probleem zijn als dat je doelgroep heeft, bijvoorbeeld weinig websiteverkeer of geen verkopen)
3. Vertellen wat jouw oplossing was (= product)
4. Duidelijk maken welke resultaten jouw oplossing (het product) jouw doelgroep kan opleveren
5. Vertellen wat inclusief is
6. De eerste call to action + een “koop nu” knop
7. Uitleggen voor wie dit product is (en eventueel voor wie het niet interessant is)
8. Testimonials van mensen die enthousiast over het product zijn
9. De tweede call to action + een “koop nu” knop
10. Een overzicht van het product, bijvoorbeeld welke modules of hoofdstukken je gaat behandelen
11. Veelgestelde vragen
12. Eventueel een refund policy
13. De laatste call to action + een “koop nu” knop

Uiteraard hoeft het er niet precies zo uit te zien als dit voorbeeld. Je kunt prima wat onderdelen toevoegen of weglaten, maar probeer wel een soortgelijke opbouw aan te houden, zodat je mensen bij elk onderdeel enthousiaster maakt om het te kopen.

EXTRA TIPS VOOR EEN GOEDE SALES PAGE
• Houd het simpel en wees duidelijk. Je hebt weinig aan een sales page hebben als mensen door alle vakjargon en moeilijke woorden niets van je pagina en product snappen.

• Zorg voor bewijs. Je kunt wel vertéllen wat je allemaal hebt bereikt, maar het komt veel sterker over als je het ook laat zíen. Verwerk daarom screenshots of andere media in je sales page, zodat mensen kunnen zien dat wat je vertelt ook echt waar is.

• Focus je op de klant. Heb het niet te veel over jezelf en ga niet opscheppen over wat jij allemaal hebt bereikt, maar leg de nadruk op wat het hén kan opleveren. Maak duidelijk waarom dit product precies datgene is waar zij naar op zoek zijn.

• Zorg ervoor dat je sales page past bij de rest van je website – qua kleuren en lettertype, maar ook qua taalgebruik en “feeling”. Mensen moeten meteen kunnen zien en voelen dat het bij jou en jouw bedrijf hoort.

Gebruik jij sales pages?

 
VERGEET NIET OM JE AAN TE MELDEN VOOR MIJN FACEBOOKGROEP!
Online Goal Crushers is dé groep voor bloggers en online ondernemers die zichzelf willen uitdagen en betere resultaten willen neerzetten. En wanneer je je nu aanmeldt, kun je GRATIS het Stappenplan naar succes downloaden! Klik hier om je aan te melden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.