Waarom elke blogger een e-maillijst nodig heeft

Twijfel je of je een e-maillijst moet beginnen? In dit artikel vertel ik waarom elke blogger en ondernemer een e-maillijst nodig heeft en waarom je daar zo snel mogelijk mee moet beginnen.

Twijfel je of je een e-maillijst moet beginnen? In dit artikel vertel ik waarom elke blogger en ondernemer een e-maillijst nodig heeft en waarom je daar zo snel mogelijk mee moet beginnen.
Twijfel je of je een e-maillijst moet beginnen? In dit artikel vertel ik waarom elke blogger en ondernemer een e-maillijst nodig heeft en waarom je daar zo snel mogelijk mee moet beginnen.

Het afgelopen jaar zag ik tientallen artikelen voorbij komen over het beginnen van een e-maillijst en waarom dat zo belangrijk is. En toch ging ik er nooit mee aan de slag. Ik had het te druk met andere dingen, ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen en eigenlijk voelde ik ook gewoon de urgentie niet echt.

Helaas.

Toen ik namelijk mijn eerste ebook aan het schrijven was, drong het tot me door dat ik toch wel echt een e-maillijst nodig had om het effectief te kunnen promoten. Ik had tienduizenden bezoekers per maand op mijn website, maar omdat ik nooit e-mailadressen had verzameld, kon ik ze niet direct bereiken en hen vertellen over mijn product. En daardoor liep ik een hoop inkomsten mis.

Wanneer je geld wilt verdienen met bloggen of een online onderneming aan het opstarten bent, raad ik daarom aan om zo snel mogelijk e-mailadressen te verzamelen. Hier zijn 4 redenen waarom het opbouwen van een e-maillijst je prioriteit moet zijn als blogger en ondernemer.

Lees ook: E-mailmarketing voor beginners: zo begin je een e-maillijst

ER IS MINDER CONCURRENTIE
Hoeveel e-mails krijg jij per dag binnen? 10 tot 20? Misschien 50? In ieder geval een stuk minder dan de honderden berichten die we dagelijks op social media voorbij zien komen. Het is dus veel waarschijnlijker dat mensen je e-mail zien en openen dan dat ze je berichten op social media voorbij zien komen.

Daarnaast kunnen e-mails ook nog op een later tijdstip geopend worden als mensen geen tijd hebben om het meteen te lezen, terwijl social media updates niet meer opnieuw verschijnen als mensen er de eerste keer niets mee doen.

JIJ HEBT DE CONTROLE
Social media zijn onmisbaar als je je blog en bedrijf wilt laten groeien. Je kunt het inzetten om jezelf als expert neer te zetten, om in contact te komen en blijven met je doelgroep en om je producten en artikelen te promoten. Maar er is een hele grote keerzijde..

Je hebt er geen controle op.

Het is niet van jou.

De hoge bazen kunnen van de één op de andere dag alles omgooien en het algoritme veranderen, wat ervoor kan zorgen dat jouw berichten ineens bij veel minder mensen weergegeven worden en je talloze klanten en bezoekers misloopt.

Met een e-maillijst is dat anders. Het is namelijk volledig jóuw lijst. Jij hebt de controle. Dus wanneer Facebook, Pinterest of Instagram weer eens volledig wordt omgegooid en ineens niemand meer je berichten ziet, heb je altijd nog je e-maillijst met trouwe fans die gegarandeerd elke e-mail die jij stuurt ontvangen.

HET HELPT OM EEN RELATIE OP TE BOUWEN MET JE DOELGROEP
Doordat je via e-mail direct contact kunt leggen met je lezers en volgers, is het een ideaal medium om de relatie met je doelgroep te versterken. Een e-mail voelt voor mensen veel persoonlijker dan een blogpost of een social media post en wanneer je waardevolle, eerlijke en behulpzame berichten stuurt, zullen mensen snel een connectie met je voelen.

JE E-MAIL SUBSCRIBERS ZIJN JE GROOTSTE FANS
Veel mensen zien e-mail als een noodzakelijk kwaad en niemand zit te wachten op een inbox vol ongewenste en onbelangrijke e-mails. Wanneer mensen zich inschrijven voor jouw lijst en er dus bewust voor kiezen om e-mails van jou te ontvangen, betekent dat ze oprecht geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Dat de informatie die jij deelt waardevol voor ze is. Dat ze meer van je willen zien, horen en leren.

En daarom is een e-maillijst ook zo belangrijk als je producten of diensten wilt verkopen. De mensen op je lijst zijn namelijk zoveel meer betrokken dan de mensen die je op social media volgen. Ze vertrouwen je en geloven in je. En wanneer jij een nieuw product of nieuwe dienst promoot, zullen zij de eersten zijn die het kopen.

Het is hierbij uiteraard wel belangrijk dat je tijd en energie in je lijst steekt. Je moet de mensen op je lijst voeden met waardevolle informatie en hen de kans geven om je beter te leren kennen en je te vertrouwen.

Wanneer je dat doet, kan je e-maillijst je echt ongelooflijk veel opleveren.

Heb jij een e-maillijst?

 
VERGEET NIET OM JE AAN TE MELDEN VOOR MIJN FACEBOOKGROEP!
Online Goal Crushers is dé groep voor bloggers en online ondernemers die zichzelf willen uitdagen en betere resultaten willen neerzetten. En wanneer je je nu aanmeldt, kun je GRATIS het Stappenplan naar succes downloaden! Klik hier om je aan te melden.

One thought on “Waarom elke blogger een e-maillijst nodig heeft

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.