Deze 4 dingen zijn onmisbaar op je homepage

Wil je meer geld verdienen met je blog? Maak het bedrijven en klanten dan zo makkelijk mogelijk en zet deze 4 dingen zichtbaar op je homepage.

Wil je meer geld verdienen met je blog? Maak het bedrijven en klanten dan zo makkelijk mogelijk en zet deze 4 dingen zichtbaar op je homepage.
Wil je meer geld verdienen met je blog? Maak het bedrijven en klanten dan zo makkelijk mogelijk en zet deze 4 dingen zichtbaar op je homepage.

Droom je ervan om fulltime te kunnen bloggen? Wil je meer geld verdienen met je website? Of zou je graag meer producten verkopen? Als je nu enthousiast aan het ja-knikken bent op in ieder geval één van de drie vragen, raad ik je aan om eens kritisch naar je homepage te kijken.

Om bovenstaande doelen te kunnen bereiken, moet je er namelijk voor zorgen dat bedrijven en potentiële klanten snel de informatie kunnen vinden die ze zoeken. En de beste manier om dat voor elkaar te krijgen, is een overzichtelijke homepage.

Je hebt een goede en duidelijke homepage als:
• Meteen duidelijk is waar je website over gaat.
• Je bezoekers gelijk kunnen zien wat je te bieden hebt.
• Alle belangrijke onderdelen makkelijk te vinden zijn.

Om dat voor elkaar te krijgen, moet je deze 4 dingen sowieso op je homepage hebben staan.

1. ZOEKBALK
De zoekbalk is één van de belangrijkste functies op je website – niet alleen voor bezoekers die naar een bepaald onderwerp willen zoeken, maar ook voor potentiële klanten of bedrijven. Wanneer bijvoorbeeld Wehkamp geïnteresseerd is in een samenwerking, kunnen ze de zoekbalk gebruiken om te zien of je al eerder met ze samengewerkt hebt. Of ze zoeken op woorden als “mode” en “kleding” om te kijken of je überhaupt wel over dit soort onderwerpen schrijft. Zorg er dus voor dat je een zoekbalk op je website hebt staan en dat deze makkelijk te vinden is. De beste plekken zijn rechtsboven op je website, in het menu of in de sidebar.

2. CONTACT INFORMATIE
Hoe kunnen merken of klanten met je in contact komen als ze geen idee hebben hoe ze je kunnen bereiken? Of misschien heb je wel een contactpagina, maar is die zo lastig te vinden dat mensen het opgeven omdat ze geen tijd of zin hebben om je hele site door te spitten. Of je nu “Contact” in je menu hebt staan of een envelopje bij je social media icons; zorg ervoor dat het duidelijk zichtbaar is. Zet trouwens niet alleen een contactformulier op je website, maar vermeld ook altijd je e-mailadres. Dat maakt het voor bedrijven makkelijker om je te bereiken en op die manier sta je ook meteen in hun systeem.

3. CATEGORIEËN
Door je categorieën goed in het zicht te zetten, ziet een klant of bedrijf meteen waar je website over gaat en of je past bij wat ze zoeken. Natuurlijk zouden ze dat ook kunnen zien aan je laatste blogposts, maar je categorieën geven over het algemeen een veel completer beeld van de onderwerpen die je behandelt. Zet je categorieën en eventuele subcategorieën in je menu of gebruik de sidebar om je categorieën uit te lichten.

4. SOCIAL MEDIA ICONS
Veel merken willen dat campagnes ook op social media gepromoot worden en in sommige gevallen zelfs alleen op social media. Zorg er daarom voor dat bedrijven snel je social media kanalen kunnen checken. Verberg de icons niet onderaan je blog, maar ze ze op een logische en zichtbare plek – bijvoorbeeld bovenaan je website of bovenin je sidebar.

Heb jij deze 4 dingen op je homepage staan?

 
VERGEET NIET OM JE AAN TE MELDEN VOOR MIJN FACEBOOKGROEP!
Online Goal Crushers is dé groep voor bloggers en online ondernemers die zichzelf willen uitdagen en betere resultaten willen neerzetten. En wanneer je je nu aanmeldt, kun je GRATIS het Stappenplan naar succes downloaden! Klik hier om je aan te melden.

4 thoughts on “Deze 4 dingen zijn onmisbaar op je homepage

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.