4 effectieve manieren om je online bedrijf te promoten

Wanneer je wilt dat je online bedrijf een succes wordt, is goede marketing onmisbaar. Hier zijn 4 effectieve én gratis manieren om je online bedrijf te promoten.

Als íets onmisbaar is voor online ondernemers is het marketing. Voordat je business een succes kan worden, moeten mensen namelijk eerst weten dat het überhaupt bestaat en vervolgens moet je ze kunnen overtuigen van de waarde van je kennis en producten. Om dat te realiseren, zijn hier 4 effectieve manieren om je online bedrijf onder de aandacht brengen.

Lees ook: Hoe ik een fulltime blogger werd en jij het ook kan worden

1. BEGIN MET BLOGGEN
Bloggen is de ideale manier om meer verkeer naar je website te trekken en dus meer mensen in aanraking te laten komen met je bedrijf. Daarnaast kun je door te bloggen waardevolle kennis delen, waardoor je jezelf als expert kunt neerzetten en je kunt onderscheiden van de concurrenten.

Een aantal tips om effectief te bloggen:
• Wees consistent en probeer minimaal twee keer per maand een nieuw artikel te schrijven. Lees ook: 5 tips om consistent te bloggen
• Zoek uit wie je doelgroep is en schrijf je artikelen met hen in gedachten.
• Maak je artikelen goed leesbaar. Lees ook: 6 tips om je artikelen beter leesbaar te maken
• Besteed wat extra aandacht aan je titels. Lees ook: 3 tips voor een onweerstaanbare blogtitel

Lees ook: 7 tips om betere artikelen te schrijven

2. WERK AAN JE SEO
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Simpel gezegd houdt dit in dat je bepaalde trucjes en technieken toepast die ervoor zorgen dat je hoger in de zoekresultaten van Google komt. Door met SEO aan de slag te gaan, zul je dus sneller gevonden worden op Google en zullen meer mensen op je website terecht komen.

Een aantal basistips om je SEO te verbeteren:
• Verwerk relevante zoekwoorden in je artikelen
• Schrijf goede titels
• Optimaliseer je afbeeldingen
• Zorg ervoor dat andere websites naar jouw website linken
• Houd je website schoon

Lees ook: 8 SEO tips voor beginnende bloggers

3. GA AAN DE SLAG MET SOCIAL MEDIA
Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Tegenwoordig zijn mensen – en dus ook jouw doelgroep – vooral online te vinden, wat betekent dat ook jíj online aanwezig moet zijn. Meld je daarom aan bij social media kanalen die relevant zijn voor jouw business en deel daar je artikelen, kennis en producten.

Een aantal zaken om rekening mee te houden:
• Het inzetten en bijhouden van social media kost veel tijd. Maak daarom niet de fout om op alle kanalen aanwezig te zijn, maar focus je op de kanalen die jou daadwerkelijk wat kunnen opleveren. Voor Digitale Dromers had ik in eerste instantie accounts op Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest, maar tegenwoordig ben ik alleen nog actief op Facebook en Pinterest.
• Zie je kanalen niet alleen als reclamezuil, maar gebruik het ook om wat van jezelf te laten zien, om je klanten beter te leren kennen en om waardevolle kennis te delen. Lees ook: 6 dingen die je echt niet meer moet doen op social media
• Wees consistent. Net als bij het bloggen is het belangrijk dat je regelmatig wat van je laat horen. Wanneer je dat niet doet, zullen mensen je op den duur vergeten en kun je een hoop potentiële klanten mislopen.

Lees ook: 5 slimme tips voor meer succes op social media

TIP: Zelf heb ik mijn online bedrijf keihard kunnen laten groeien door het slim inzetten van Pinterest. Door Pinterest ben ik binnen drie maanden van 5.000 naar 20.000 bezoekers per maand gegaan en verdien ik veel meer, terwijl ik minder werk. Wanneer je hier meer over wilt lezen en wilt ontdekken hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, raad ik je mijn ebook Groeien met Pinterest aan. Je kunt je ook eerst aanmelden voor de gratis email cursus Meer bezoekers met Pinterest.

4. BEGIN MET EMAILMARKETING
Emailmarketing is misschien niet zo sexy als social media; het is wel ontzettend effectief en waardevol. Iedereen op je lijst heeft er namelijk bewust voor gekozen om zich in te schrijven, wat betekent dat deze mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen en te bieden hebt. Daarnaast is je bereik met emailmarketing veel groter dan op social media en hebben emails ook een veel langere levensduur dan social media updates.

Een aantal dingen om te onthouden als je aan de slag gaat met emailmarketing:
• Maak het mensen zo makkelijk mogelijk om zich in te schrijven.
• De meeste mensen schrijven zich niet zomaar in. Zorg daarom voor een freebie – zoals een planner, ebook of cursus – die mensen gratis kunnen ontvangen in ruil voor hun e-mailadres.
• Natuurlijk gaat het niet om het simpelweg verzamelen van e-mailadressen. Gebruik je lijst om promoties, updates, artikelen of nieuwe producten te delen. Zorg ervoor dat je emails waardevol zijn, zodat mensen zich niet meteen na de eerste beste mail weer uitschrijven.

 
VERGEET NIET OM JE AAN TE MELDEN VOOR MIJN FACEBOOKGROEP!
Online Goal Crushers is dé groep voor bloggers en online ondernemers die zichzelf willen uitdagen en betere resultaten willen neerzetten. En wanneer je je nu aanmeldt, kun je GRATIS het Stappenplan naar succes downloaden! Klik hier om je aan te melden.

2 thoughts on “4 effectieve manieren om je online bedrijf te promoten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.