Zo willen bedrijven wél met je samenwerken

Als je als blogger wilt samenwerken met bedrijven, moet je blog professioneel en duidelijk zijn. Gebruik deze 7 tips om dat te realiseren.

Als je als blogger wilt samenwerken met bedrijven, moet je blog professioneel en duidelijk zijn. Gebruik deze 7 tips om dat te realiseren.
Als je als blogger wilt samenwerken met bedrijven, moet je blog professioneel en duidelijk zijn. Gebruik deze 7 tips om dat te realiseren.

Blog je al een tijdje en wil je je blog graag next level brengen? Of wil je meer inkomsten uit je blog halen en zou je graag een paar toffe samenwerkingen aangaan? Dan is het belangrijk dat je je website dusdanig professioneel inricht dat bedrijven niets liever willen dan met jóu samenwerken.

Maar zorg je voor een professionele website? Hoe kun je bedrijven laten zien dat jij de persoon bent die ze zoeken? Hieronder deel ik 7 blog must-haves, die ervoor zorgen dat bedrijven je als een professionele blogger gaan zien en ze maar al te graag met je aan de slag willen gaan.

Lees ook: Hoe krijg je je eerste samenwerking als blogger?

1. EEN PROFESSIONELE VORMGEVING
Je kunt maar één keer een eerste indruk maken, dus het is belangrijk dat bedrijven bij het bezoeken van je website meteen zien dat ze met een professionele blogger te maken hebben. Zorg daarom voor een rustige en overzichtelijke vormgeving; gebruik genoeg witruimte, kies goed leesbare lettertypes, werk met een beperkt aantal kleuren, gebruik niet te veel bewegende beelden en zorg ervoor dat mensen makkelijk door je website kunnen navigeren.

Als je zelf niet zo veel verstand hebt van het bouwen en vormgeven van een website, kan het slim zijn om een professionele webdesigner in te huren. Als je daar geen budget voor hebt, kun je ook een premium thema kopen op bijvoorbeeld Themeforest of Creative Market. In het artikel Hoe installeer je een WordPress thema? leg ik in een paar simpele stappen uit hoe je een thema op je WordPress site installeert.

Lees ook: De 12 mooiste WordPress thema’s onder de 50 euro

2. EEN ACTIEVE BLOG
Het is belangrijk dat er een leven in je blog zit, dus probeer minimaal twee keer per maand een nieuw artikel te posten. Als je nooit nieuwe content plaatst, zullen bedrijven namelijk geen reden zien om tijd en energie in jou te steken. En probeer ook zoveel mogelijk betrokkenheid te creëren; wanneer je veel reacties onder je artikelen krijgt, zien bedrijven dat je artikelen waardevol zijn en gewaardeerd worden.

3. EEN GOEDE ABOUT PAGINA
Wanneer bedrijven je website bezoeken, willen ze uiteraard weten wie je bent en wat je te bieden hebt. Ga er dus maar van uit dat ze allemaal een bezoekje aan je about pagina brengen. Het is daarom belangrijk dat deze pagina je persoonlijkheid en passie laat zien en dat mensen een volledig beeld krijgen van wie je bent en wat je met je blog wilt bereiken.

Lees ook: Zo schrijf je een goede about pagina voor je blog

4. EEN PAGINA VOOR SAMENWERKINGEN
Je kunt op je contactpagina vermelden dat je openstaat voor samenwerkingen, maar je kunt hier ook een aparte pagina voor maken. Daarin kun je onder meer vertellen wat je te bieden hebt en met welk soort bedrijven je wilt samenwerken (bijvoorbeeld als je alleen met duurzame bedrijven in zee wilt gaan). En natuurlijk moet je niet vergeten om te melden hoe bedrijven je kunnen benaderen.

5. EEN MEDIA KIT
Met een media kit kun je jezelf introduceren bij een bedrijf en laten zien wat je allemaal te bieden hebt en hoe ervaren je bent. Wanneer bedrijven voor een bepaalde opdracht veel inschrijvingen krijgen, kan je media kit doorslaggevend zijn, dus zorg voor een mooi vormgegeven document waarin duidelijk naar voren komt waarom bedrijven écht bij jou moeten zijn.

Lees ook: Zo maak je een goede media kit voor je blog

6. ACTIEVE SOCIAL MEDIA KANALEN
Tegenwoordig kijken bedrijven niet alleen meer naar je blog; ook je social media kanalen zijn belangrijk. Bedrijven geven vrijwel altijd de voorkeur aan bloggers die veel betrokken volgers hebben en die regelmatig nieuwe updates plaatsen. Steek daarom elke dag wat tijd in je social media kanalen, zodat ze kunnen blijven groeien en up to date blijven.

Lees ook: 5 slimme tips voor meer succes op social media

7. FEATURES
Ben je genoemd op grote websites of heb je met je blog in een tijdschrift of krant gestaan? Zet de links en/of artikelen op je website, zodat je kunt laten zien wat je allemaal al hebt bereikt. Een goede plek om dit te doen, is op je about pagina.

 
VERGEET NIET OM JE AAN TE MELDEN VOOR MIJN FACEBOOKGROEP!
Online Goal Crushers is dé groep voor bloggers en online ondernemers die zichzelf willen uitdagen en betere resultaten willen neerzetten. En wanneer je je nu aanmeldt, kun je GRATIS het Stappenplan naar succes downloaden! Klik hier om je aan te melden.

20 thoughts on “Zo willen bedrijven wél met je samenwerken

  1. Super handige tips! Ik denk dat het ook erg belangrijk is dat je kwaliteit levert en je ook echt moeite in je artikelen stopt. En je moet natuurlijk ook met passie bloggen.

    Liefs,
    Jamie

  2. Hele fijne tips! Ik denk ook inderdaad dat het belangrijk is om professionaliteit uit te stralen en om actief te zijn op je blog en social media.

    1. Dankje! Ja he, en niet alleen omdat bedrijven je dan sneller serieus nemen, maar ook omdat het gewoon goed is voor je blog en de binding met je volgers. Dit zijn voor mij ook wel echt twee kernwaarden.

  3. Wat een goede tips! Een actieve blog en social media heb ik volgens mij wel, maar met de About me pagina moet ik nodig eens aan de slag gaan :)

  4. Wat een fijne tips! Ik vind een mooie rustige blog uitstraling ook heel belangrijk. Bij een hysterische klik ik vaak ook weg. Ik zou wel graag een webdesigner willen inschakelen, maar pas als ik echt een beetje gegroeid ben. Eerst maar regelmaat regelen in het plaatsen van nieuwe artikelen.

    1. Leuk om te horen, dankje! En jaaa ik ben dan echt meteen weg, word daar zo onrustig van! Ik hoop dat iedereen met een onoverzichtelijke site dit leest en het gaat aanpassen hahaha.

  5. Dit zijn nog eens handige tips! Hoewel ik nu niet veel tijd heb om er op dit moment iets aan te doen, ga ik dit artikel wel bewaren – sterker nog: ik heb ‘m metéén opgeslagen op Bloglovin – om er later iets mee te doen. Echt fijn, zo’n inspirerend artikel!

    Liefs!

  6. Heel handig! Ik heb gelijk mijn about me pagina aangepast en het stuk business wat op mijn collaboration pagina staat heb ik op een nieuwe pagina gezet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.